Поради по ефективній роботі з керівником і не тільки

Міла Підгорна

керівник департаменту програмних рішень, Project Manager в Integrity Vision
Міла Підгорна – професіонал в сфері управління проектами з більш ніж 10-річним досвідом, SCRUM-майстер
Міла Підгорна

Часто побутує думка, що якщо тобі попався «поганий керівник» — час шукати іншу роботу, так як «з ним каші не звариш». Або ж доводиться просто терпіти і робити те, що тобі кажуть (а які ще є варіанти, це ж керівник, його не переробити, що ще залишається).

Цю тему зараз піднімають на багатьох вебінарах, пишуть про це в книгах і статтях, оскільки вона не втрачає актуальності. Тому ми хочемо поділитися з вами кількома порадами і рекомендаціями, які будуть корисні як для керівника, так і для підлеглого.

Проявляйте ініціативу! Намагайтеся не критикувати, а пропонувати! Якщо ви приходите обговорювати питання, в якому компетентні і хочете дати рекомендації, надавайте їх в такому вигляді, щоб під ними можна було відразу поставити підпис: аналіз проблеми, можливі рішення і акцент на кращому, рекомендації до впровадження рішення.

Не знімайте з себе відповідальності і тим більше не звинувачуйте інших: колег, які спільно з вами виконували роботу, керівника. Для того, щоб досягти результату, уникайте критики, скарг, порівняння з іншими. Тільки спільна робота команди, відділу, департаменту і компанії в цілому зможе дати дійсно хороший результат.

Доповнюйте свого керівника. Спробуйте перейнятися його турботами, цілями і мисленням:

Допомагайте своєму керівнику бути максимально успішним. Шукайте можливості «полегшити йому життя», спростивши його роботу і взявши щось на себе. Взявши на себе завдання, постарайтеся уточнити потреби і причини, для того щоб виконати її відповідно. Проактивно мінімізуйте слабкі сторони керівника.

Говоріть «гірку правду», а не те, що від вас хочуть почути. Вчасно повідомляйте про можливі ризики і проблеми, які бачите (не потрібно вважати, що керівник все знає краще і продумав всі можливі наслідки), мінімізуйте білі плями і опрацювати різні сценарії розвитку подій.

Адаптуйте ваш підхід в комунікації до зручного для керівника формату: в якому вигляді, з якою періодичністю надавати інформацію, писати або дзвонити, поштою або з використанням месенджерів, звіт або короткий висновок, повідомляти про ключові події або не “спамити”, відповідати відразу як прийшло повідомлення чи краще в кінці дня, коли керівник перевіряє пошту.

Будуйте стосунки ДО того як вони вам знадобляться.

Інвестуйте в розвиток своїх особистих і професійних якостей, і в здатність знаходити рішення проблем. Будьте терплячі і наполегливі. Пам’ятайте – хороший співробітник той, який прагне до досконалості в тій роботі, яку виконує в даний час. Для цього йому потрібно концентруватися на своєму колі впливу, тобто на тому, що він дійсно може змінити!

Що важливо знати керівникові?

Якщо керівник виконання і прийняття рішення покладає виключно на себе, він позбавляє співробітників можливості зростання, а вони в свою чергу витрачають час керівника, передаючи йому «своїх мавп». Співробітник тільки тоді може нести повну відповідальність за результати своєї роботи, коли може вибирати методи та шляхи її виконання.

Створюйте простір, де підлеглі мають свободу дії і тоді у них буде бажання приходити не з проблемою, а з її рішенням, і з готовністю втілити рішення в життя!

 

Вам може сподобатись
Рубрика: soft skills
Популярні
×
Оставьте свой номер и мы вам перезвоним