Гейміфікація – мотивація команди по-новому

“Людина буває цілком людиною лише тоді, коли грає” Фрідріх Шиллер

Як допомогти новому співробітнику швидше включитися в роботу або пожвавити інтерес до позапроєктних завдань у професіонала, який близький до вигорання? Іноді виявляється не так просто знаходити нові підходи до організації робочої атмосфери, щоб однаково залучити співробітників різних поколінь. А ви намагалися з ними пограти?

Гейміфікація – це метод застосування різних технік і принципів, схожих із тими, що використовуються в комп’ютерних іграх, проте в неігрових процесах. Застосовується для покращення ефективності співробітників, створення єдності та підвищення мотивації. Даний метод управління персоналом позитивно впливає на залученість та інтерес співробітників до звичних завдань; допомагає зосереджувати команду на актуальних цілях і цінностях; створює позитивний настрій і корисний азарт у колективі. Такі великі міжнародні компанії як Microsoft, Nike і Samsung вже давно застосовують цю методику в якості додаткової мотивації співробітників.

У цій статті ми поділилися своїм досвідом застосування гейміфікації в роботі з командою, розповіли які завдання ми ставили перед собою і яких результатів досягли.

Історія гейміфікації в Integrity Vision

Характерною особливістю команди Integrity Vision є постійне вдосконалення і прагнення до інновацій. Таким чином, понад три роки тому в пошуках чогось нового для поліпшення внутрішніх процесів компанії, наші фахівці відкрили для себе гейміфікацію. Тоді серед українських компаній цей підхід ще не був широко відомим, і ми не могли підозрювати, наскільки він приживеться в нашому колективі.

Нас відразу зацікавила ідея того, що співробітники будуть залучатися в якісь процеси в ігровій формі, і навіть зможуть отримувати за це приємні бонуси. Першу тестову програму гейміфікації ми запустили в департаменті програмних рішень і оскільки вона показала гарні результати серед співробітників, згодом ми масштабувати цю ініціативу на всю компанію.

Вибір ігрових цілей

Ключове завдання перед прийняттям рішення про впровадження гейміфікації – це виявлення конкретних навичок або якостей, які необхідно розвинути в команді. Цілі гейміфікації можуть бути короткостроковими – наприклад в якості тімбілдингових активностей для формування нових проєктних команд або в якості мотиваційної програми відділу продажів для виконання плану. А також довгостроковими – для зміцнення цінностей всередині компанії або для створення та підтримки необхідного мікроклімату. Ми обрали для себе довгострокову.

При створенні гейміфікації ми одразу зрозуміли, що для нас важливо постійно підтримувати ініціативи співробітників, пов’язані з розвитком. І це не тільки про індивідуальне вдосконалення окремих членів команди, але в більшості своїй – про завдання, які сприяють розвитку всього колективу й компанії в цілому. Наприклад: отримання сертифікатів з продуктів компанії, обмін знаннями, участь або організація в командних активностях, і багато іншого.

Ольга Кувічко

HR-менеджер

Бали і нагороди

Основний принцип гейміфікації – це нарахування балів за виконання певних завдань. У своїй програмі ми перетворили бали в зірочки, адже збирати зірки з неба набагато приємніше, ніж просто складати цифри. Далі зірки накопичуються, і в особистому кабінеті користувач обмінює їх на доступні нагороди, які ми називаємо “плюшками”.

Як дістати зірочку? Спеціально для програми гейміфікації ми створили окремий розділ на внутрішньому порталі, де співробітники можуть ознайомитися з детальним переліком завдань за які нараховуються зірки. Список сформований таким чином, щоб кожен співробітник, незалежно від своєї професійної діяльності міг їх виконувати. Наприклад, це можуть бути такі задачі: пропозиція ідей щодо поліпшення роботи компанії; отримання знань або сертифіката з одного з продуктів у портфелі рішень; публічний виступ перед співробітниками з темою, яка буде їм корисна й цікава; тимчасове виконання додаткових обов’язків, які не пов’язані з основним видом діяльності та інше.

Які плюшки можна отримати?

Релакс: обрати квитки на концерти або подарункові сертифікати на отримання вражень; відвідати флоатинг або масаж;

Розвиток: замовити потрібну книгу або відвідати навчальний захід;

Спорт: обрати спортивний інвентар або корисні вітаміни;

Поділитися користю: ​​влаштувати обід для всієї компанії або пожертвувати на благодійність;

Або придбати корпоративні сувеніри.

Популярні нагороди серед гравців

Згідно з даними нашої команди з гейміфікації, найбільшим попитом серед співробітників користуються кілька видів нагород. У ТОПі трофеїв знаходяться унікальні корпоративні сувеніри від компанії, які неможливо отримати жодним іншим способом. Також ми спостерігаємо стабільно високий попит на книги, який тільки підтверджує постійну тенденцію до саморозвитку у співробітників. Часто купують щось з розділу “релакс,” так наприклад квитки на концерти дозволяють отримати необхідний заряд енергії, щоб перезавантажитися і приступити до завдань із новими силами. І окремо хотілося б звернути увагу на благодійність.

З моменту свого заснування Integrity Vision активно бере участь в благодійності. За словами нашого HR-менеджера, Ольги Кувічко, ініціатива впровадити благодійність в Гейміфікацію зв’язалися у самих співробітників. У нас є надійний партнер благодійний фонд компанія “Благомай”, і кожен квартал ми включаємо в гейміфікацію один з його прєктів зі збору коштів для дитячих будинків. По завершенню збору, ми передаємо кошти фонду, який забезпечує дітей усім необхідним, згідно проєкту.

З недавніх пір наші співробітники ініціювали ще одну благодійну ініціативу, яку ми включили в гейміфікацію допомагати тваринам з притулку “Сіріус”. Зібралася група людей, які самостійно зв’язалися з притулком і на зібрані кошти закупили їжу, воду, ліки, теплі речі, й привезли їх до притулку.

Гейміфікатори допомагають гравцям

В Integrity Vision є спеціальна група людей гейміфікатори. Ця команда регулярно збирається й аналізує попит на плюшки, щоб актуалізувати список і залишити тільки потрібні та цікаві гравцям нагороди. Вони визначають трофеї, які мають попит серед співробітників і, виходячи з цього, формують оновлений набір плюшок на наступний період. Зазвичай список подарунків складається з постійних, улюблених нашими співробітниками плюшок, і абсолютно нових наприклад, сезонних наборів або інших сюрпризів, які відповідають актуальним інтересам команди.

І який результат?

З особистих спостережень можу зауважити, що гейміфікація зробила людей у компанії більш ініціативними та уважними один до одного. Люди пропонують різноманітні теми, з якими готові виступити перед своїми колегами й поділитися новими знаннями; вигадують свіжі ідеї щодо поліпшення різних процесів, демонструючи зацікавленість у постійному удосконаленні; або просто роблять щось приємне для інших наприклад, замовляючи обід на всю компанію. Люди розвиваються і допомагають розвиватися іншим. Це говорить про те, що ми досягли нашої першочергової мети. Завдяки гейміфікації робочий процес став не тільки цікавішим, а й розвинув у наших співробітниках велику відповідальність і турботу про інших.

Ольга Кувічко

HR-менеджер

Вам може сподобатись
Рубрика: інсайти
Популярні
×
Оставьте свой номер и мы вам перезвоним