5 інсайтів віддаленої роботи

Міла Підгорна

керівник департаменту програмних рішень, Project Manager в Integrity Vision
Міла Підгорна – професіонал в сфері управління проектами з більш ніж 10-річним досвідом, SCRUM-майстер
Міла Підгорна

Серед офісних співробітників часто побутує думка, що віддалена робота – це рай на землі. Тільки подумайте, скільки часу можна заощадити на щоденній дорозі в офіс і назад. Не потрібно носити з собою їжу або ж думати, куди вийти пообідати. І найголовніше – можна пізніше прокидатися. Але насправді, зіткнувшись з віддаленою роботою, багато хто був здивований, що не все, так як здається.

Попри те, що Integrity Vision – IT-компанія, раніше у нас не часто практикували віддалену роботу. Тому ми й вирішили поділитися враженнями за 2 тижні карантину, розуміючи, що для багатьох наших клієнтів і партнерів наш досвід буде близьким, бо вони зіткнулися з тим самим. Що дійсно порадувало, і зараз всіх нас «тримає на плаву» – співробітники сумують одне за одним. Спілкуючись з ними майже щодня на стендапах та інших регулярних активностях, все частіше чую “Коли вже в офіс?”.

Компаніям, які перейшли на віддалену роботу, але до цього працювали виключно on side потрібно тримати в фокусі кілька речей:

Цілісність команди. Не відмовляйтеся від регулярних активностей, які у вас були під час роботи в офісі, вони дуже важливі. Проведення щоденних мітингів, оглядів спринтів, ретроспектив та планування, до яких звикла команда, стає ключовим фактором, який дозволяє зберігати цілісність команди. Також це дає можливість працювати разом, а не кожному, як одному окремому співробітнику, який виконує певний набір завдань.

Прозорість і візуалізація. Якщо ваші команди використовували дошки для візуалізації виконання завдань, не забудьте перевести їх в онлайн режим. Trello або інші ресурси, допоможуть вам не втратити прозорість і візуалізацію, до яких так звикли команди.

One to one meetings. Якщо ви практикуєте проведення One to one meetings, то віддалена робота – ідеальний час, щоб зробити їх частіше. А якщо ви давно хотіли почати – настав саме той час. Важливо, щоб у всіх співробітників вашого департаменту була можливість поставити вам якесь питання, якщо їх щось турбує. А це безперечно станеться, бо робота в новому форматі – це теж певний стрес. Не забувайте, що до таких зустрічей обов’язково потрібно готуватися. Заздалегідь складіть невеликий список питань (не більше 10), який ви хотіли б обговорити на перших зустрічах. Наприклад, можна запитати які враження у співробітників від віддаленої роботи; чи достатньо їм механізмів для прозорості роботи, які ви використовуєте (постановка задач в JIRA, RedMine, проведення онлайн мітингів, онлайн дошки); чи достатньо підтримки від тімліда й менеджерів проектів, і чи потрібна в чомусь саме ваша допомога. Обов’язково залиште час для обговорення питань, які хвилюють ваших співробітників, нехай у них буде можливість виговоритися, бо One to one meetings – це не тільки зустріч для отримання інформації керівником.

Робота з тімлідами. Проведіть із тімлідами напрямків роботу у форматі “Як забезпечити ефективну роботу співробітників з урахуванням їх особистих графіків”, бо робота в домашніх умовах, особливо коли поруч знаходяться сім’ї й діти, може накладати свої обмеження. Частина співробітників може перепрацьовувати й забувати вставати з-за столу, робити перерви й взагалі рухатися. Інша частина може навпаки – насилу уникати спокуси подивитися якийсь фільм або відволіктися на більш приємні активності ніж робота. Тому важливо інформувати співробітників, з якими складнощами вони можуть зіткнутись, і що в таких випадках можна зробити.

Онлайн – це рішення. Якщо ваша компанія, як і наша, проводила для співробітників різні спортивні й навчальні заходи (наприклад, йога й англійська), не поспішайте від них відмовлятися, адже більшість з них можна проводити в режимі онлайн. Ви навіть не уявляєте скільки захоплення викликало у наших хлопців проведення йоги з використанням Zoom. Навіть заняття з англійської ми проводимо з увімкненим відео, тому що хочеться бачити своїх колег, спілкуватися, тому що людина істота соціальна й сидіти в чотирьох стінах для неї проблематично.

І на завершення хотілося б сказати – не піддавайтеся паніці. Якщо ми будемо гнучкими, мобільними й головне – згуртованими, ми подолаємо всі труднощі, й зможемо продуктивно працювати, забезпечуючи надійне майбутнє своєї компанії, співробітникам, партнерам і клієнтам. Всім здоров’я!

Вам може сподобатись
Рубрика: soft skills
Популярні
×
Оставьте свой номер и мы вам перезвоним